بصیرت

بصیرت
 
قالب وبلاگ

آيت‌الله مصباح يزدي: گروه انحرافي نه تنها نظام اسلامي، بلكه اساس اسلام را تهديد مي‌كند.

علامه مصباح يزدي با اشاره به خطرات گروه انحرافي جديد گفت: افرادي هستند كه آگاهانه يا ناآگاهانه انحرافاتي دارند، ولي علائم زيادي وجود دارد كه مشکل اين افراد كج فهمي نيست، بلكه كج خواهي است و نمي‌خواهند انقلاب به هدفش برسد.

علامه مصباح يزدي با اشاره به خطرات گروه انحرافي جديد گفت: افرادي هستند كه آگاهانه يا ناآگاهانه انحرافاتي دارند، ولي علائم زيادي وجود دارد كه مشکل اين افراد كج فهمي نيست، بلكه كج خواهي است و نمي‌خواهند انقلاب به هدفش برسد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني آثار حضرت آيت‌الله مصباح يزدي، رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در ديدار با جمعي از مسئولان و کارکنان قرارگاه سيد الشهدا عليه‌السلام با اشاره به ويژگي‌هاي حضرت امام خميني(ره) گفت: يكي از نکاتي كه حضرت امام خميني(ره) بارها در سخنان و نوشته‌هاي خود بر آن تأكيد كردند انجام كار براي رضاي خداست.

وي با اشاره به آيه " قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ " كه حضرت امام(ره) آن را به عنوان موعظه بيان كردند، ادامه داد: هرچند در ظاهر، كار براي رضاي خدا بسيار ساده به نظر مي‌رسد، اما در واقع ، بسيار دشوار است.

علامه مصباح يزدي با اشاره به اينكه هركجا كار براي رضاي خدا انجام شده، پيشرفت هم در پي داشته است، خاطر نشان كرد: وقتي كاري براي خدا انجام شود، خدا نيز در آن كار ياري‌دهنده خواهد بود.

وي استقامت را از ديگر مسائلي دانست كه حضرت امام خميني(ره) بارها بر آن تأكيد كردند و گفت: در بسياري از مواقع انسان تصميم به انجام كار خيري گرفته و خود را آماده مي‌كند، اما با گذشت زمان و مقايسه خود با ديگران و با وسوسه شيطان كه تو به وظيفه خود عمل كرده‌اي و ديگر وظيفه‌اي نداري، به سمت منافع دنيا جذب و منحرف مي‌شود.

عضو خبرگان رهبري با اشاره به اين‌كه وارد كار خير شدن دشوار نيست، اما ادامه دادن آن و ثابت قدم بودن در آن دشوار است، گفت: اميدوارم برداشت غلطي از اين سخن صورت نگيرد، اما شهداي زنده تكليفي سنگين‌تر از شهداي جبهه دارند، چرا كه شهدا در مدت كوتاهي تصميم گرفتند و به شهادت نائل شدند، اما كساني كه شهيد نشده و جانباز شدند يا از جبهه برگشتند بايد ببينند آيا با همان نيت صحيح راه را ادامه مي‌دهند يا به دنبال كسب مقام مي‌گردند؟ و آيا در امتحانات پيچيده بعدي با همان نيت راه را ادامه مي‌دهند يا تغيير مي‌كنند؟ و البته در صورتي كه در راه مستقيم استقامت كنند اجري بالاتر از شهدا دارند چون تكليفي سنگين‌تر داشته‌اند.

 علامه مصباح يزدي با اشاره به فتنه 88 گفت: كساني سردمدار اين فتنه بودند كه همواره با امام(ره) بودند و اگر مي‌دانستند روزي قرار است با بزرگ‌ترين دشمن اسلام يعني اسرائيل همگام شوند، از خداوند آروزي مرگ مي‌كردند، اما همان افراد كم‌كم تغيير كردند و در مقابل نظام ايستادند.

 عضو خبرگان رهبري عدم "منيت" را از ديگر درس‌هايي دانست كه مي‌توان از امام(ره) آموخت و گفت: هرجا "من" بيايد شيطان حضور دارد. حضرت امام خميني(ره) اين "من" را فراموش كرد و به جاي آن خدا را قرار داد.

 وي با اشاره به ويژگي‌هاي رزمندگان در دوران دفاع مقدس گفت: حتي برخي از فرماندهان جنگ به گونه‌اي رفتار مي‌كردند که مشخص نبود فرمانده هستند و هيچ منيتي در آنها نبود و چنين گل‌هايي به بركت تربيت اسلامي پرورش يافتند.

علامه مصباح يزدي با اشاره به اينكه فتنه‌ها روز به روز سنگين‌تر مي‌شوند، خاطر نشان كرد: همان‌گونه كه امتحانات درسي هرسال دشوارتر مي‌شود و فرد با قبولي در آنها پيشرفت مي‌كند، امتحان خدا نيز دائما دشوار‌تر مي‌شود، چرا كه مي‌خواهد بندگانش را رشد دهد؛ پس بايد براي پيشرفت، انتظار امتحان دشوارتري داشت.

 آيت‌الله مصباح يزدي با اشاره به حوادث و امتحانات صدر اسلام گفت: با اين‌که امتحانات صدر اسلام بسيار ساده بود افراد بسياري در آن رد مي‌شدند، اما امروز مردم مسلمان كشور ما، داراي بينش عميق‌تري هستند و در فتنه 88 و به خصوص نهم دي شاهد نمونه‌اي از آن بوديم. و شايد سخن امام که مي‌فرمود " مردم ما از مردم حجاز در عهد رسول الله و مردم كوفه در زمان اميرالمؤمنين(ع) بهترند" از همين جهت باشد.

وي ادامه داد: نبايد از دشواري امتحانات آينده غافل شويم، اما ياري خداوند در فتنه 88 ما را اميدوار مي‌كند كه در صورت توكل بر او، در فتنه‌هاي آينده نيز ما را ياري خواهد داد.

وي تنها راه نجات از فتنه‌ها و قبولي در امتحانات الهي را توكل بر خدا، توسل به ائمه عليهم‌السلام و اولياي خدا و اطاعت از رهبري دانست.

علامه مصباح يزدي با اشاره به خطرات گروه انحرافي جديد گفت: افرادي هستند كه آگاهانه يا ناآگاهانه انحرافاتي دارند، ولي علائم زيادي وجود دارد كه مشکل اين افراد كج فهمي نيست، بلكه كج خواهي است و نمي‌خواهند انقلاب به هدفش برسد.

علامه مصباح يزدي خاطر نشان كرد: خطر اين انحراف نه تنها نظام اسلامي، بلكه اساس اسلام را تهديد مي‌كند، پس بايد متضرعانه به درگاه الهي رجوع و به اولياي الهي متوسل شويم و بدانيم كه اين توسلات اثرات بسياري در خاموش كردن آتش فتنه دارند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

[ سه شنبه 24 خرداد 1390 ] [ 18:8 ] [ علیرضا دهقانی ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

بصیرت را در همه ابعاد زندگی خود پیاده کنیم تا دینمان و عقایدمان را ناخواسته و نفهمیده به یغما نبرند. التماس دعا
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بصیرت و آدرس basirat110.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





امکانات وب